آدرس:

گیلان غرب کیلومتر 26 جاده قصر شیرین

تلفن:

09188346219-09186802060

پرایمر قیر طبیعی و فراوری عایق های رطوبتی از گیلسونایت

پرایمر قیر طبیعی و فراوری عایق های رطوبتی از گیلسونایت

در صنعت ساختمان، استفاده از محصولات بر پایه قیر برای کاربردهای مختلف از جمله عایق رطوبتی ضروری است. دو ماده پرکاربرد پرایمر قیر طبیعی و گیلسونیت هستند. هدف این مقاله ارائه یک نمای کلی از این محصولات، توضیح روش‌های تولید، خواص و کاربردهای آن‌ها است.

تولید پرایمر قیر طبیعی:

پرایمر قیر طبیعی از فرآوری گیلسونایت به دست می آید که برای استخراج قیر تحت فرآیند تصفیه قرار می گیرد. قیر طبیعی تا دمای بالا حرارت داده می شود تا ناخالصی ها از بین برود، سپس برای جداسازی قیر از سایر اجزاء فرآوری می شود. قیر باقیمانده با مواد افزودنی مانند پلیمرها یا حلال ها مخلوط می شود تا عملکرد آن افزایش یابد. در نهایت مخلوط خنک شده و برای توزیع بسته بندی می شود.

خواص پرایمر قیر طبیعی:

پرایمر قیر طبیعی به دلیل خاصیت قیری بودن چسبندگی و دوام بسیار خوبی دارد. همچنین مقاومت در برابر آب و هوا را نشان می دهد که آن را به گزینه ای ایده آل برای کاربردهای ضد آب تبدیل می کند. رنگ تیره پرایمر به جذب گرما کمک می کند که خاصیت آب بندی آن را بهبود می بخشد و طول عمر آن را افزایش می دهد.

کاربردهای پرایمر طبیعی قیر:

 

به وسیله پودر قیر طبیعی (میکرونیزه ) یک پرایمر قیری (پرایمر:ماده ای است که به عنوان زیرسازی در صنعت های مختلف مانند ،ساختمانی،ایزوگام و غیره…استفاده می شود ) پایه حلال برای عایق بندی و روکش سطح سیمانی یا سازه ها و رویه های آسفالتی تولید می شود .این پرایمر قیر معدنی با نفوذ در منافذ بتن یا آسفالت و واکنش با ترکیبات سطح آنها، یک لایه نفوذ ناپذیر در برابر آب،هوا ، نور ، و بخار و گازها بوجود می آورد.

 

 

همچنین پرایمر قیری بر پایه گیلسونایت باعث ایجاد چسبندگی بسیار قوی بین لایه  فوقانی شده و به دلیل استحکام بسیار زیاد ضعف های آنها را ترمیم می کند.این پرایمر بر پایه بیتومین طبیعی در تمام محیط های داری گرما ، سرما ، نور ، اسیدها ، و بازهای شیمیایی و رطوبت ، مقاومت بالایی دارد. این محصول برای عایق بندی پشت بام و سقف ها ، عایق بندی کف آشپزخانه ، حمام ، دستشویی ، درزگیری و آب بندی شکاف ها ، پروژه عایق کاری دیواره سدها و پل ها می تواند استفاده شود.پرایمر قیر طبیعی ، برای پر کردن بیشتر شکافهای بوجود آمده در اثر فرسایش کارایی دارد.

 

تولید عایق رطوبتی:


برای
تولید عایق رطوبتی از گیلسونایت، مواد تصفیه شده با مواد دیگر مانند پلیمرها، پرکننده‌ها و مواد افزودنی مخلوط می‌شوند. این افزودنی ها انعطاف پذیری، دوام و مقاومت در برابر آب محصول نهایی را بهبود می بخشند. سپس مخلوط حرارت داده می شود، ذوب می شود و به اشکال مختلف مانند ورق یا رول ریخته می شود. پس از خنک شدن، محصولات عایق مبتنی بر گیلسونایت آماده استفاده هستند.

عایق رطوبتی ساخته شده از پرایمر قیر طبیعی

فواید و برتری های استفاده از پرایمر قیر طبیعی

1- استفاده از قیر طبیعی ( گیلسونایت ) ارزان قیمت و قابل دسترس

2- استفاده به صورت سرد ( محلول قیر طبیعی ، نیاز به گرم کردن ندارد و می توان آن را در هر دمایی استفاده کرد .

3- فراوری با شیوه جدید و آسان با استفاده از حداقل امکانات

4- نیازی به تینر و رقیق کننده ندارد

5- استفاده برای کلیه سطوح ( سرامیک ، کاشی ، بتن ، فلز ، چوب ، ایزوبام و غیره….)

6- چسبندگی عالی

7- مقاوم در برابر ترک خوردگی ناشی از سرما تا منفی 30 درجه سانتی گراد

8- پایداری حرارتی بالا نقطه نرمی بیشتر از 100 درجه سانتی گراد

9- سادگی و تنوع در شیوه مصرف

10- قیمت بسیار مناسب

11- مقاوم در برابر رطوبت بسیار بالا

 

پرایمر قیر طبیعی و گیلسونایت نقش بسزایی در صنایع ساختمانی و عایق رطوبتی دارند. هر دو محصول از مواد قیری مشتق شده‌اند، با پرایمر قیر طبیعی عمدتاً برای آماده‌سازی سطح و ضد آب استفاده می‌شود، در حالی که گیلسونیت معمولاً به عنوان یک افزودنی در مخلوط‌های آسفالتی استفاده می‌شود. درک فرآیندهای تولید، خواص و کاربردهای این مواد، استفاده مناسب از آنها را تسهیل می کند و راه حل های ضد آب بادوام و قابل اعتماد را در پروژه های ساختمانی تضمین می کند.

 

مزایای عایق رطوبتی گیلسونیت:


استفاده از محصولات عایق مبتنی بر گیلسونایت مزایای متعددی دارد. اولاً، مقاومت بالای آنها در برابر آب از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کند و خطر آسیب ساختاری و رشد قالب را کاهش می دهد. ثانیاً، گیلسونیت دارای خواص
عایق حرارتی عالی است که به خنک‌تر ماندن محیط‌های داخلی در تابستان و گرمتر در زمستان کمک می‌کند. در نهایت، این ماده دوستدار محیط زیست است زیرا یک ماده معدنی طبیعی است و آن را به یک انتخاب پایدار برای پروژه های ساخت و ساز و نوسازی تبدیل می کند.

 

نگهداری و طول عمر:

برای حفظ اثربخشی عایق رطوبتی گیلسونایت، بازرسی های منظم و نگهداری پیشگیرانه ضروری است. بررسی‌های دوره‌ای برای هرگونه نشانه‌ای از ساییدگی یا آسیب، و تعمیرات سریع، در صورت نیاز، طول عمر عایق را تضمین می‌کند. علاوه بر این، پیروی از دستورالعمل های سازنده و استفاده از درزگیرها و چسب های سازگار هنگام نصب یا تعمیر عایق گیلسونایت، عملکرد و دوام آن را افزایش می دهد.

 

 

نتیجه:

پرایمر قیر طبیعی و گیلسونایت نقش بسزایی در صنایع ساختمانی و عایق رطوبتی دارند. هر دو محصول از مواد قیری مشتق شده‌اند، با پرایمر قیر طبیعی عمدتاً برای آماده‌سازی سطح و ضد آب استفاده می‌شود، در حالی که گیلسونیت معمولاً به عنوان یک افزودنی در مخلوط‌های آسفالتی استفاده می‌شود. درک فرآیندهای تولید، خواص و کاربردهای این مواد، استفاده مناسب از آنها را تسهیل می کند و راه حل های ضد آب بادوام و قابل اعتماد را در پروژه های ساختمانی تضمین می کند.

 

همچنین گیلسونایت، با مجموعه ای از خواص منحصر به فرد و در دسترس بودن به عنوان یک ماده معدنی طبیعی، راه حلی امیدوارکننده برای عایق رطوبتی و همچنین ایزوگام ارائه می دهد. با پیروی از فرآیندهای استخراج، پالایش و تولید که در بالا ذکر شد، می توان از این منبع برای ایجاد مواد عایق موثر استفاده کرد. مقاومت در برابر آب، خواص عایق حرارتی و طبیعت دوستدار محیط زیست، عایق رطوبتی مبتنی بر گیلسونایت را به گزینه ای پایدار برای محافظت از ساختمان ها در برابر اثرات مخرب رطوبت تبدیل کرده است.

 

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.