آدرس:

گیلان غرب کیلومتر 26 جاده قصر شیرین

تلفن:

09188346219-09186802060

قیرگونی زیر ایزوگام مزایا و معایب

قیرگونی زیر ایزوگام مزایا و معایب

مزایا و معایب قیرگونی زیر ایزوگام

در مورد استفاده از قیرگونی در زیر ایزوگام می توان گفت که با توجه به قیمت ایزوگام، مناسب است که به گونه ای از آن استفاده کنید تا بتوانید حداکثر استفاده خود را از آن ببرید.


 از این رو برای اینکه ایزوگام مصرفی شما طول عمر بیشتری داشته باشد، نیاز به یک زیرسازی مناسب دارد، که در ادامه روش های زیرسازی را برای شما بیان خواهیم کرد. قیر یکی از انواع عایق های بسیار خوب و قدیمی می باشد که همچنان در ساختمان سازی و عایق سازی استفاده می شود.


 اگر قصد دارید که از قیرگونی زیر ایزوگام استفاده کنید، لازم است که شرایط آن را بدانید که در ادامه برای شما بیان می کنیم. قیر به دلیل خاصیت ضد آب بودن و همچنین خاصیت چسبندگی که دارد، ماده ای بسیار مفید است که برای عایق کاری استفاده می شود.


به همین دلیل حتی پس از اینکه عایق های جدید و پیش ساخته به بازار عرضه شد، همچنان از قیر به عنوان قیرگونی زیر ایزوگام جهت محافظت از ایزوگام استفاده می شود. البته به طور کلی قیرگونی زیر ایزوگام چندان معایبی ندارد، اما اینکه استفاده از قیر به دلیل چسبناک و تقریبا مایع بودنش، مشکل است و سبب اذیتی می شود.


در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟


مقدار قیر زیر ایزوگام
مزایای استفاده از بیتوم در زیر ایزوگام
شرایط و روش زیرسازی برای ایزوگام مختلف
بررسی قیرگونی زیر ایزوگام


نانو تکنولوژی یک فناوری تازه و به روز می باشد که در تمام دنیا کاربردهای فروانی دارد. نانو تکنولوژی توانمندی تولید مواد، ابزارها و سیستم های جدید با در دسترس گرفتن کنترل آن ها در سطح مولکولی و اتمی است.


 نانو تکنولوژی یک رشته جدید نیست بلکه یک رویکرد نوین در تمامی  رشته ها می باشد. همچنین در قیرگونی زیر ایزوگام هم کاربرد دارد. برای این فناوری کاربردهای مختلفی در حوزه های مختلف وجود دارد.


 آزمایش ها و تحقیقات پیرامون نانو تکنولوژی از ابتدای دهه 80 قرن بیستم به صورت جدی پیگیری شد اما و تاثیرات آن سبب شد که فناوری نانو به عنوان یکی از مهم ترین اولویت های تحقیقاتی در دهه اول قرن بیست و یکم مطرح شود.


امروزه مهندسان و دانشمندان کاربردهای زیادی برای ساخت مواد با مقیاس نانو پیدا کرده اند و با استفاده از این مواد و قابلیت های خاص آنها مانند توانایی بالاتر، وزن سبک تر و کنترل پذیری بیشتر قادر شده اند استفاده خوبی را برای این مواد پیدا کنند.قیر گونی زیر ایزوگام از جمله موارد است که می توان با نانو مقایسه کردو در زمان خرید ایزوگام لحاظ کرد.


-مقدار قیر زیر ایزوگام
-مزایای استفاده از بیتوم در زیر ایزوگام
-شرایط برای ساخت زیرسازی قبل از ایزوگام
-روش زیرسازی برای ایزوگام در سطوح مختلف

 

قیرگونی زیر ایزوگام

                                              مقدار قیر زیر ایزوگام

همان طور که می دانید، ایزوگام از جمله عایق های بادوام و مناسبی است که در بسیاری از سطوح و ساختمان ها کاربرد بسیاری داردو بخاطر مناسب بودن قیمت ایزوگام رایج است و در بیشتر پروژه ها به دلیل نصب بسیار آسان و سریع آن به کار می رود.


با وجود سرعت کار، نصب و اجرای ایزوگام با اصول و قواعد خاصی همراه است که در صورت عدم توجه به این اصول و یا اجرای نادرست آن، علاوه بر اینکه مقاومت سطحی در برابر نفوذ رطوبت کاهش میابد، هزینه هایی را نیز متحمل می شوید.


یکی از اصول مهم در ایزوگام زیرسازی یا آماده سازی سطح جهت اجرای ایزوگام است که یکی از روش هایی که برای فرایند آماده سازی به کار می رود استفاده از ”قیر گونی زیر ایزوگام“ می باشد.

 

مزایای استفاده از بیتوم در زیر ایزوگام


یکی از روش هایی که برای آماده سازی بستر زیرین ایزوگام به کار می رود، استفاده از قیرگونی زیر ایزوگام می باشد که مزایای بسیاری برای برای کار عایق را به همراه دارد که می توان از مهمترین مزیتهای آن افزایش چسبندگی ایزوگام به سطح مورد نظر را نام برد.


چرا که ایزوگام عموما پس از مدتی به دلایل مختلف شروع به حرکت می کند و سر میخورد و انتخاب زیرساخت مناسب، می تواند از وقوع این اتفاق جلوگیری کند. آب بندی سطحی از دیگر مزایای استفاده از بیتوم در زیر ایزوگام است که در سرما و گرما از ایزوگام محافظت می کند و این عایق را بادوامتر می کند.

 

شرایط برای ساخت زیرسازی قبل از ایزوگام

پیش از اینکه بخواهید زیرسازی را شروع کنید و قیمت ایزوگام دلیجان را بررسی کنید و خرید نهایی خود را انجام دهید باید ابتدا شرایط را فراهم کنید به طور مثال تمیز کردن محل نصب ایزوگام از پسماندهای ایزوگام قدیمی، و همچنین توجه به عدم خیس بودن آن، کمک می کند که ایزوگام چسبندگی بیشتری داشته باشد و همچنین طول عمر بیشتری داشته باشد.


از این رو قبل از اینکه عملیات عایق بندی، شروع شود، علاوه بر تسطیح و حذف ترک های موجود، هرگونه روغن و گریس، خاکه و سنگریزه و یا سیمان را از محل مورد نظر پاکسازی و جمع آوری کنید و سپس با استفاده از مواد و عملیات خاص، سطوح مورد نظر را بپوشانید.

 

روش زیرسازی برای ایزوگام در سطوح مختلف


عموما برای زیرساختار ایزوگام موادی مورد نیاز است. با توجه به کار و جنس آنها، پیش از ایزوگام،مواد مورد نیاز تا ن می شود که شامل موارد زیر می باشد:


زیرساختار سطح موزائیک: عموما جهت اعمال زیر ساختار روی سطح موزائیک ابتدا سطح مورد نظر با دوغاب سیمان و سپس با پرایمر بنزین پوشانده می شود.


زیرساختار سطح سیمان: برای ایزوگام بر روی سیمان عموما از پرایمر بنزینی یا قیرکشی به عنوان بستر و پوشش قبل از ایزوگام استفاده می شود.


زیر ساختار سطح آسفالت: پرایمر آبی نیز مناسبترین پوشش برای زیر ساختار سطح آسفالت می باشد.


زیرساختار سطح بتن: بیتو در زیر ایزوگام می تواند بهترین ماده برای زیرساختار سطوح بتنی باشد.


همچنان که برای زیرسازی سطح پشت بام اکثرا از قیرگونی زیر ایزوگام استفاده می کنند، برای سطوح دیگر نیز از مواد مختلفی استفاده می شود که در بالا بیان شده است.


به طور کلی استفاده از قیر در زیر ایزوگام کار بسیار مناسبی است و شما با استفاده از قیر هم مقاومت ایزوگام را بالا می برید و هم این که به گونه ای درزها و ترک های احتمالی را پوشش می دهید.


البته این نکته نیز قابل اهمیت است که در زمان خرید ایزوگام، حتما ایزوگام باکیفیت را خریداری نما د، چرا که ایزوگام های با کیفیت چسبندگی بیشتری به سطح زمین دارند و این خود سبب می شود که طول عمر بیشتری داشته باشند و شما تا چندین سال، خیالتان از سلامت ایزوگام راحت باشد.


برای اطلاع و یادگیری استخراج معادن به شکل روباز و استخراج به صورت زیر زمینی و همچنین اندازه آن بر روی لینک کلیک کنید.